#120237: "Falsche Berechnung des Ergebnisses einer Runde"
Vad handlar denna rapport om?
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vänligen kontrollera om det redan finns en rapport om samma ämne
Om detta stämmer, RÖSTA på denna rapport. Rapporterna med flest röster har PRIORITET!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Detaljerad beskrivning
-
• Var vänlig klipp och klistra in felmeddelandet du ser på skärmen, om något.
Nur aufgedeckte Karten oder Handkarten dürfen berücksichtigt werden.
Der Spieler (Shabu_Helper) hat den Mojo ausgelöst und die Karten 1, 1 und 2 aufgedeckt (Summe 3); der Spieler Tom Shabu hat die Karten 2 & 2 aufgedeckt (Summe 2). Dennoch wurde der Mojo Bonus in Höhe von 10 Punkten Shabu_Helper zugesprochen. -
• Varsågod och förklara vad du ville göra, vad du gjorde och vad som hände
Ja, letzter Zug: "Shabu_Helper deckt 2 auf"; Ende der Runde, Wertung.
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v123
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here. Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
Nur aufgedeckte Karten oder Handkarten dürfen berücksichtigt werden.
Der Spieler (Shabu_Helper) hat den Mojo ausgelöst und die Karten 1, 1 und 2 aufgedeckt (Summe 3); der Spieler Tom Shabu hat die Karten 2 & 2 aufgedeckt (Summe 2). Dennoch wurde der Mojo Bonus in Höhe von 10 Punkten Shabu_Helper zugesprochen. • Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v123
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
Nur aufgedeckte Karten oder Handkarten dürfen berücksichtigt werden.
Der Spieler (Shabu_Helper) hat den Mojo ausgelöst und die Karten 1, 1 und 2 aufgedeckt (Summe 3); der Spieler Tom Shabu hat die Karten 2 & 2 aufgedeckt (Summe 2). Dennoch wurde der Mojo Bonus in Höhe von 10 Punkten Shabu_Helper zugesprochen. • Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v123
-
• Vad visades på skärmen när du blockerades (Blank skärm? Del av spelets användargränssnitt? Felmeddelande?)?
Nur aufgedeckte Karten oder Handkarten dürfen berücksichtigt werden.
Der Spieler (Shabu_Helper) hat den Mojo ausgelöst und die Karten 1, 1 und 2 aufgedeckt (Summe 3); der Spieler Tom Shabu hat die Karten 2 & 2 aufgedeckt (Summe 2). Dennoch wurde der Mojo Bonus in Höhe von 10 Punkten Shabu_Helper zugesprochen. • Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v123
-
• Vilken del av reglerna respekterades inte av BGA-adaptionen?
Nur aufgedeckte Karten oder Handkarten dürfen berücksichtigt werden.
Der Spieler (Shabu_Helper) hat den Mojo ausgelöst und die Karten 1, 1 und 2 aufgedeckt (Summe 3); der Spieler Tom Shabu hat die Karten 2 & 2 aufgedeckt (Summe 2). Dennoch wurde der Mojo Bonus in Höhe von 10 Punkten Shabu_Helper zugesprochen. -
• Är regelbrottet synligt i återuppspelning? Om ja, vilket nummer är det på draget?
Ja, letzter Zug: "Shabu_Helper deckt 2 auf"; Ende der Runde, Wertung.
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v123
-
• Vilken spelhandling ville du göra?
Nur aufgedeckte Karten oder Handkarten dürfen berücksichtigt werden.
Der Spieler (Shabu_Helper) hat den Mojo ausgelöst und die Karten 1, 1 und 2 aufgedeckt (Summe 3); der Spieler Tom Shabu hat die Karten 2 & 2 aufgedeckt (Summe 2). Dennoch wurde der Mojo Bonus in Höhe von 10 Punkten Shabu_Helper zugesprochen. -
• Vad försöker du göra för att sätta igång denna spelmekaniken?
Ja, letzter Zug: "Shabu_Helper deckt 2 auf"; Ende der Runde, Wertung.
-
• Vad hände när du försökte göra det här (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v123
-
• På vilket steg i spelet kom felet (vad var den aktuella instruktionen från spelet)?
Nur aufgedeckte Karten oder Handkarten dürfen berücksichtigt werden.
Der Spieler (Shabu_Helper) hat den Mojo ausgelöst und die Karten 1, 1 und 2 aufgedeckt (Summe 3); der Spieler Tom Shabu hat die Karten 2 & 2 aufgedeckt (Summe 2). Dennoch wurde der Mojo Bonus in Höhe von 10 Punkten Shabu_Helper zugesprochen. -
• Vad hände när du försökte utföra en spelhandling (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
Ja, letzter Zug: "Shabu_Helper deckt 2 auf"; Ende der Runde, Wertung.
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v123
-
• Vänligen beskriv visningsproblemet. If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here.
Nur aufgedeckte Karten oder Handkarten dürfen berücksichtigt werden.
Der Spieler (Shabu_Helper) hat den Mojo ausgelöst und die Karten 1, 1 und 2 aufgedeckt (Summe 3); der Spieler Tom Shabu hat die Karten 2 & 2 aufgedeckt (Summe 2). Dennoch wurde der Mojo Bonus in Höhe von 10 Punkten Shabu_Helper zugesprochen. • Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v123
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here. Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
Nur aufgedeckte Karten oder Handkarten dürfen berücksichtigt werden.
Der Spieler (Shabu_Helper) hat den Mojo ausgelöst und die Karten 1, 1 und 2 aufgedeckt (Summe 3); der Spieler Tom Shabu hat die Karten 2 & 2 aufgedeckt (Summe 2). Dennoch wurde der Mojo Bonus in Höhe von 10 Punkten Shabu_Helper zugesprochen. • Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v123
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
Nur aufgedeckte Karten oder Handkarten dürfen berücksichtigt werden.
Der Spieler (Shabu_Helper) hat den Mojo ausgelöst und die Karten 1, 1 und 2 aufgedeckt (Summe 3); der Spieler Tom Shabu hat die Karten 2 & 2 aufgedeckt (Summe 2). Dennoch wurde der Mojo Bonus in Höhe von 10 Punkten Shabu_Helper zugesprochen. • Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v123
Rapporthistorik
Das ist kein Fehler. Die Regel besagt: "Rundenende: Berechnet jetzt eure Punkte für diese Runde. DECKT
dazu noch verdeckt vor euch liegende Karten AUF..."
English:
This is no bug. According to the rulebook: "If you have 3 cards or less at the end of your turn, you must put them face down in front of you. These cards will not be played and WILL BE SCORED at the end of the
round." I agree that the english rulebook (other than the German version) forgot to mention that those cards have to be revealed at the end of the round, but how else could you score them?
Lägg till något till denna rapport
- Ett annat spelbords-ID / drag-ID
- Löste F5 problemet?
- Uppträdde problemet flera gånger? Varje gång? Slumpmässigt?
- If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here.
