#133828: "L'excuse peut elle être jouée au dernier tour..."
Vad handlar denna rapport om?
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vänligen kontrollera om det redan finns en rapport om samma ämne
Om detta stämmer, RÖSTA på denna rapport. Rapporterna med flest röster har PRIORITET!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Detaljerad beskrivning
-
• Var vänlig klipp och klistra in felmeddelandet du ser på skärmen, om något.
Lors de ma dernière partie, le petit s'est fait prendre à l'atout à l'avant dernier tour par quelqu'un qui a ensuite joué l'excuse...
Selon les règles que je connais du tarot il est interdit de jouer l'excuse au dernier tour sauf en cas de Chelem...
BGA l'a autorisé sur cette partie alors qu'aucun Chelem n'était annoncé...
Je pense que c'est un défaut de programmation du fait d'une mésinterprétation des règles du tarot...
Je vous laisse vérifier.
Merci de corriger.
Cordialement -
• Varsågod och förklara vad du ville göra, vad du gjorde och vad som hände
ras
• Vad har du för webbläsare?
Safari v17.4
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here. Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
Lors de ma dernière partie, le petit s'est fait prendre à l'atout à l'avant dernier tour par quelqu'un qui a ensuite joué l'excuse...
Selon les règles que je connais du tarot il est interdit de jouer l'excuse au dernier tour sauf en cas de Chelem...
BGA l'a autorisé sur cette partie alors qu'aucun Chelem n'était annoncé...
Je pense que c'est un défaut de programmation du fait d'une mésinterprétation des règles du tarot...
Je vous laisse vérifier.
Merci de corriger.
Cordialement • Vad har du för webbläsare?
Safari v17.4
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
Lors de ma dernière partie, le petit s'est fait prendre à l'atout à l'avant dernier tour par quelqu'un qui a ensuite joué l'excuse...
Selon les règles que je connais du tarot il est interdit de jouer l'excuse au dernier tour sauf en cas de Chelem...
BGA l'a autorisé sur cette partie alors qu'aucun Chelem n'était annoncé...
Je pense que c'est un défaut de programmation du fait d'une mésinterprétation des règles du tarot...
Je vous laisse vérifier.
Merci de corriger.
Cordialement • Vad har du för webbläsare?
Safari v17.4
-
• Vad visades på skärmen när du blockerades (Blank skärm? Del av spelets användargränssnitt? Felmeddelande?)?
Lors de ma dernière partie, le petit s'est fait prendre à l'atout à l'avant dernier tour par quelqu'un qui a ensuite joué l'excuse...
Selon les règles que je connais du tarot il est interdit de jouer l'excuse au dernier tour sauf en cas de Chelem...
BGA l'a autorisé sur cette partie alors qu'aucun Chelem n'était annoncé...
Je pense que c'est un défaut de programmation du fait d'une mésinterprétation des règles du tarot...
Je vous laisse vérifier.
Merci de corriger.
Cordialement • Vad har du för webbläsare?
Safari v17.4
-
• Vilken del av reglerna respekterades inte av BGA-adaptionen?
Lors de ma dernière partie, le petit s'est fait prendre à l'atout à l'avant dernier tour par quelqu'un qui a ensuite joué l'excuse...
Selon les règles que je connais du tarot il est interdit de jouer l'excuse au dernier tour sauf en cas de Chelem...
BGA l'a autorisé sur cette partie alors qu'aucun Chelem n'était annoncé...
Je pense que c'est un défaut de programmation du fait d'une mésinterprétation des règles du tarot...
Je vous laisse vérifier.
Merci de corriger.
Cordialement -
• Är regelbrottet synligt i återuppspelning? Om ja, vilket nummer är det på draget?
ras
• Vad har du för webbläsare?
Safari v17.4
-
• Vilken spelhandling ville du göra?
Lors de ma dernière partie, le petit s'est fait prendre à l'atout à l'avant dernier tour par quelqu'un qui a ensuite joué l'excuse...
Selon les règles que je connais du tarot il est interdit de jouer l'excuse au dernier tour sauf en cas de Chelem...
BGA l'a autorisé sur cette partie alors qu'aucun Chelem n'était annoncé...
Je pense que c'est un défaut de programmation du fait d'une mésinterprétation des règles du tarot...
Je vous laisse vérifier.
Merci de corriger.
Cordialement -
• Vad försöker du göra för att sätta igång denna spelmekaniken?
ras
-
• Vad hände när du försökte göra det här (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
• Vad har du för webbläsare?
Safari v17.4
-
• På vilket steg i spelet kom felet (vad var den aktuella instruktionen från spelet)?
Lors de ma dernière partie, le petit s'est fait prendre à l'atout à l'avant dernier tour par quelqu'un qui a ensuite joué l'excuse...
Selon les règles que je connais du tarot il est interdit de jouer l'excuse au dernier tour sauf en cas de Chelem...
BGA l'a autorisé sur cette partie alors qu'aucun Chelem n'était annoncé...
Je pense que c'est un défaut de programmation du fait d'une mésinterprétation des règles du tarot...
Je vous laisse vérifier.
Merci de corriger.
Cordialement -
• Vad hände när du försökte utföra en spelhandling (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
ras
• Vad har du för webbläsare?
Safari v17.4
-
• Vänligen beskriv visningsproblemet. If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here.
Lors de ma dernière partie, le petit s'est fait prendre à l'atout à l'avant dernier tour par quelqu'un qui a ensuite joué l'excuse...
Selon les règles que je connais du tarot il est interdit de jouer l'excuse au dernier tour sauf en cas de Chelem...
BGA l'a autorisé sur cette partie alors qu'aucun Chelem n'était annoncé...
Je pense que c'est un défaut de programmation du fait d'une mésinterprétation des règles du tarot...
Je vous laisse vérifier.
Merci de corriger.
Cordialement • Vad har du för webbläsare?
Safari v17.4
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here. Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
Lors de ma dernière partie, le petit s'est fait prendre à l'atout à l'avant dernier tour par quelqu'un qui a ensuite joué l'excuse...
Selon les règles que je connais du tarot il est interdit de jouer l'excuse au dernier tour sauf en cas de Chelem...
BGA l'a autorisé sur cette partie alors qu'aucun Chelem n'était annoncé...
Je pense que c'est un défaut de programmation du fait d'une mésinterprétation des règles du tarot...
Je vous laisse vérifier.
Merci de corriger.
Cordialement • Vad har du för webbläsare?
Safari v17.4
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
Lors de ma dernière partie, le petit s'est fait prendre à l'atout à l'avant dernier tour par quelqu'un qui a ensuite joué l'excuse...
Selon les règles que je connais du tarot il est interdit de jouer l'excuse au dernier tour sauf en cas de Chelem...
BGA l'a autorisé sur cette partie alors qu'aucun Chelem n'était annoncé...
Je pense que c'est un défaut de programmation du fait d'une mésinterprétation des règles du tarot...
Je vous laisse vérifier.
Merci de corriger.
Cordialement • Vad har du för webbläsare?
Safari v17.4
Rapporthistorik
Il est possible (bien que ce ne soit pas conseillé) de jouer l’Excuse au dernier tour.
Mais dans ce cas, elle change de camp (peu importe qui a fait le pli).
Lien vers les règles officielles de la FFT : fftarot.fr/assets/documents/Reglement%20FFT.pdf
« Le 21 et l'excuse ne peuvent changer de camp. Mais attention, l'excuse ne doit pas être jouée
à la dernière levée, sauf en cas de chelem, sinon elle change de camp. Le petit, au
contraire, est vulnérable. Le déclarant peut le perdre... ou le prendre à ses adversaires
à la suite de la fameuse CHASSE AU PETIT »
Ludiquement,
Jean
« t301 a joué l'Excuse au dernier pli. Elle est capturée par l'autre équipe. »
Lägg till något till denna rapport
- Ett annat spelbords-ID / drag-ID
- Löste F5 problemet?
- Uppträdde problemet flera gånger? Varje gång? Slumpmässigt?
- If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here.
