#16100: "When placing a card on the canvas higher than my palette count, it did not draw a card for me."
Vad handlar denna rapport om?
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vänligen kontrollera om det redan finns en rapport om samma ämne
Om detta stämmer, RÖSTA på denna rapport. Rapporterna med flest röster har PRIORITET!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Detaljerad beskrivning
-
• Var vänlig klipp och klistra in felmeddelandet du ser på skärmen, om något.
So this only happened when I played a 7, which then I discarded a 7 to the canvas. I did not play an additional card to the canvas, but I only had 5 cards at the time, so I should have drawn a new card. It seems when using a 7 to discard from your palette to the canvas and the card is higher than palette count, it does not trigger the card draw.
-
• Varsågod och förklara vad du ville göra, vad du gjorde och vad som hände
It was move 44.
• Vad har du för webbläsare?
Safari v13
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. Om du har en skärmdump av denna buggen (vilket är bra), så kan du använda Imgur.com för att ladda upp den och kopiera/klistra in länken här.
So this only happened when I played a 7, which then I discarded a 7 to the canvas. I did not play an additional card to the canvas, but I only had 5 cards at the time, so I should have drawn a new card. It seems when using a 7 to discard from your palette to the canvas and the card is higher than palette count, it does not trigger the card draw.
-
• Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
It was move 44.
• Vad har du för webbläsare?
Safari v13
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
So this only happened when I played a 7, which then I discarded a 7 to the canvas. I did not play an additional card to the canvas, but I only had 5 cards at the time, so I should have drawn a new card. It seems when using a 7 to discard from your palette to the canvas and the card is higher than palette count, it does not trigger the card draw.
• Vad har du för webbläsare?
Safari v13
-
• Vad visades på skärmen när du blockerades (Blank skärm? Del av spelets användargränssnitt? Felmeddelande?)?
So this only happened when I played a 7, which then I discarded a 7 to the canvas. I did not play an additional card to the canvas, but I only had 5 cards at the time, so I should have drawn a new card. It seems when using a 7 to discard from your palette to the canvas and the card is higher than palette count, it does not trigger the card draw.
• Vad har du för webbläsare?
Safari v13
-
• Vilken del av reglerna respekterades inte av BGA-adaptionen?
So this only happened when I played a 7, which then I discarded a 7 to the canvas. I did not play an additional card to the canvas, but I only had 5 cards at the time, so I should have drawn a new card. It seems when using a 7 to discard from your palette to the canvas and the card is higher than palette count, it does not trigger the card draw.
-
• Är regelbrottet synligt i återuppspelning? Om ja, vilket nummer är det på draget?
It was move 44.
• Vad har du för webbläsare?
Safari v13
-
• Vilken spelhandling ville du göra?
So this only happened when I played a 7, which then I discarded a 7 to the canvas. I did not play an additional card to the canvas, but I only had 5 cards at the time, so I should have drawn a new card. It seems when using a 7 to discard from your palette to the canvas and the card is higher than palette count, it does not trigger the card draw.
-
• Vad försöker du göra för att sätta igång denna spelmekaniken?
It was move 44.
-
• Vad hände när du försökte göra det här (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
• Vad har du för webbläsare?
Safari v13
-
• På vilket steg i spelet kom felet (vad var den aktuella instruktionen från spelet)?
So this only happened when I played a 7, which then I discarded a 7 to the canvas. I did not play an additional card to the canvas, but I only had 5 cards at the time, so I should have drawn a new card. It seems when using a 7 to discard from your palette to the canvas and the card is higher than palette count, it does not trigger the card draw.
-
• Vad hände när du försökte utföra en spelhandling (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
It was move 44.
• Vad har du för webbläsare?
Safari v13
-
• Vänligen beskriv visningsproblemet. Om du har en skärmdump av denna buggen (vilket är bra), så kan du använda Imgur.com för att ladda upp den och kopiera/klistra in länken här.
So this only happened when I played a 7, which then I discarded a 7 to the canvas. I did not play an additional card to the canvas, but I only had 5 cards at the time, so I should have drawn a new card. It seems when using a 7 to discard from your palette to the canvas and the card is higher than palette count, it does not trigger the card draw.
• Vad har du för webbläsare?
Safari v13
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. Om du har en skärmdump av denna buggen (vilket är bra), så kan du använda Imgur.com för att ladda upp den och kopiera/klistra in länken här.
So this only happened when I played a 7, which then I discarded a 7 to the canvas. I did not play an additional card to the canvas, but I only had 5 cards at the time, so I should have drawn a new card. It seems when using a 7 to discard from your palette to the canvas and the card is higher than palette count, it does not trigger the card draw.
-
• Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
It was move 44.
• Vad har du för webbläsare?
Safari v13
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
So this only happened when I played a 7, which then I discarded a 7 to the canvas. I did not play an additional card to the canvas, but I only had 5 cards at the time, so I should have drawn a new card. It seems when using a 7 to discard from your palette to the canvas and the card is higher than palette count, it does not trigger the card draw.
• Vad har du för webbläsare?
Safari v13
Rapporthistorik
"Choose a card from your Palette and either discard it to the Canvas or place it face-down on top of the Draw Deck. --> If playing with Advanced Red7, do not draw a card for discarding. <-- You may not play a 7 if you cannot stay in the game at the end of your turn."
Lägg till något till denna rapport
- Ett annat spelbords-ID / drag-ID
- Löste F5 problemet?
- Uppträdde problemet flera gånger? Varje gång? Slumpmässigt?
- Om du har en skärmdump av denna buggen (vilket är bra), så kan du använda Imgur.com för att ladda upp den och kopiera/klistra in länken här.
