#18889: "Double card when steeling opponents barn not occurring"
Vad handlar denna rapport om?
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vänligen kontrollera om det redan finns en rapport om samma ämne
Om detta stämmer, RÖSTA på denna rapport. Rapporterna med flest röster har PRIORITET!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Detaljerad beskrivning
-
• Var vänlig klipp och klistra in felmeddelandet du ser på skärmen, om något.
When claiming an opponents barn you should be awarded 2 cards.
-
• Varsågod och förklara vad du ville göra, vad du gjorde och vad som hände
Move 169
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v83
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here. Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
When claiming an opponents barn you should be awarded 2 cards.
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v83
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
When claiming an opponents barn you should be awarded 2 cards.
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v83
-
• Vad visades på skärmen när du blockerades (Blank skärm? Del av spelets användargränssnitt? Felmeddelande?)?
When claiming an opponents barn you should be awarded 2 cards.
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v83
-
• Vilken del av reglerna respekterades inte av BGA-adaptionen?
When claiming an opponents barn you should be awarded 2 cards.
-
• Är regelbrottet synligt i återuppspelning? Om ja, vilket nummer är det på draget?
Move 169
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v83
-
• Vilken spelhandling ville du göra?
When claiming an opponents barn you should be awarded 2 cards.
-
• Vad försöker du göra för att sätta igång denna spelmekaniken?
Move 169
-
• Vad hände när du försökte göra det här (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v83
-
• På vilket steg i spelet kom felet (vad var den aktuella instruktionen från spelet)?
When claiming an opponents barn you should be awarded 2 cards.
-
• Vad hände när du försökte utföra en spelhandling (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
Move 169
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v83
-
• Vänligen beskriv visningsproblemet. If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here.
When claiming an opponents barn you should be awarded 2 cards.
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v83
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here. Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
When claiming an opponents barn you should be awarded 2 cards.
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v83
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
When claiming an opponents barn you should be awarded 2 cards.
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v83
Rapporthistorik
The first claiming of an opponents barn works correctly and 2 cards are awarded however subsequent reclaims of that barn are only awarded 1 card.
This would still be a bug
At move 135, there is a 4 parcels takeover containing the central barn. There is correctly 1 card drawn. But the barn is still displayed with the small grass touches, which means it's still considered free...
That's strange, but it explains why, at move 164, the take over gave only 1 card.
It was a problem happening when taking free barns *and* taking over opponents parcels. The computation of the resulting state was wrongly using initial barns and not recomputed barns... so the fact that the barns was now occupied was lost
So I could with a few lines of code rebuild state just before the move causing problems, then playing it and see why the code didn't return the expected result.
Lägg till något till denna rapport
- Ett annat spelbords-ID / drag-ID
- Löste F5 problemet?
- Uppträdde problemet flera gånger? Varje gång? Slumpmässigt?
- If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here.
