#19963: "La carte usurpée par Raven l'usurpateur devient Entraveur d'Argos après pose d'un jeton Verrou"
Vad handlar denna rapport om?
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vänligen kontrollera om det redan finns en rapport om samma ämne
Om detta stämmer, RÖSTA på denna rapport. Rapporterna med flest röster har PRIORITET!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Detaljerad beskrivning
-
• Var vänlig klipp och klistra in felmeddelandet du ser på skärmen, om något.
La pose d'un jeton Verrou sur une carte Pouvoir annule ses effets, mais ne les modifie pas. Notamment, si le jeton Verrou est retiré parce que l'Entraveur d'Argos correspondant quitte le jeu, les effets de la carte Pouvoir sont réactivés.
-
• Varsågod och förklara vad du ville göra, vad du gjorde och vad som hände
Au coup 293, Syom invoque un Entraveur d'Argos et pose un jeton Verrou sur Raven l'usurpateur de diamant qui usurpait un Cristallisoir d'Io. Après pose de ce jeton, je constate que Raven usurpe à présent un Entraveur d'Argos.
• Vad har du för webbläsare?
Mozilla v5
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. Om du har en skärmdump av denna buggen (vilket är bra), så kan du använda Imgur.com för att ladda upp den och kopiera/klistra in länken här.
La pose d'un jeton Verrou sur une carte Pouvoir annule ses effets, mais ne les modifie pas. Notamment, si le jeton Verrou est retiré parce que l'Entraveur d'Argos correspondant quitte le jeu, les effets de la carte Pouvoir sont réactivés.
-
• Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
Au coup 293, Syom invoque un Entraveur d'Argos et pose un jeton Verrou sur Raven l'usurpateur de diamant qui usurpait un Cristallisoir d'Io. Après pose de ce jeton, je constate que Raven usurpe à présent un Entraveur d'Argos.
• Vad har du för webbläsare?
Mozilla v5
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
La pose d'un jeton Verrou sur une carte Pouvoir annule ses effets, mais ne les modifie pas. Notamment, si le jeton Verrou est retiré parce que l'Entraveur d'Argos correspondant quitte le jeu, les effets de la carte Pouvoir sont réactivés.
• Vad har du för webbläsare?
Mozilla v5
-
• Vad visades på skärmen när du blockerades (Blank skärm? Del av spelets användargränssnitt? Felmeddelande?)?
La pose d'un jeton Verrou sur une carte Pouvoir annule ses effets, mais ne les modifie pas. Notamment, si le jeton Verrou est retiré parce que l'Entraveur d'Argos correspondant quitte le jeu, les effets de la carte Pouvoir sont réactivés.
• Vad har du för webbläsare?
Mozilla v5
-
• Vilken del av reglerna respekterades inte av BGA-adaptionen?
La pose d'un jeton Verrou sur une carte Pouvoir annule ses effets, mais ne les modifie pas. Notamment, si le jeton Verrou est retiré parce que l'Entraveur d'Argos correspondant quitte le jeu, les effets de la carte Pouvoir sont réactivés.
-
• Är regelbrottet synligt i återuppspelning? Om ja, vilket nummer är det på draget?
Au coup 293, Syom invoque un Entraveur d'Argos et pose un jeton Verrou sur Raven l'usurpateur de diamant qui usurpait un Cristallisoir d'Io. Après pose de ce jeton, je constate que Raven usurpe à présent un Entraveur d'Argos.
• Vad har du för webbläsare?
Mozilla v5
-
• Vilken spelhandling ville du göra?
La pose d'un jeton Verrou sur une carte Pouvoir annule ses effets, mais ne les modifie pas. Notamment, si le jeton Verrou est retiré parce que l'Entraveur d'Argos correspondant quitte le jeu, les effets de la carte Pouvoir sont réactivés.
-
• Vad försöker du göra för att sätta igång denna spelmekaniken?
Au coup 293, Syom invoque un Entraveur d'Argos et pose un jeton Verrou sur Raven l'usurpateur de diamant qui usurpait un Cristallisoir d'Io. Après pose de ce jeton, je constate que Raven usurpe à présent un Entraveur d'Argos.
-
• Vad hände när du försökte göra det här (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
• Vad har du för webbläsare?
Mozilla v5
-
• På vilket steg i spelet kom felet (vad var den aktuella instruktionen från spelet)?
La pose d'un jeton Verrou sur une carte Pouvoir annule ses effets, mais ne les modifie pas. Notamment, si le jeton Verrou est retiré parce que l'Entraveur d'Argos correspondant quitte le jeu, les effets de la carte Pouvoir sont réactivés.
-
• Vad hände när du försökte utföra en spelhandling (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
Au coup 293, Syom invoque un Entraveur d'Argos et pose un jeton Verrou sur Raven l'usurpateur de diamant qui usurpait un Cristallisoir d'Io. Après pose de ce jeton, je constate que Raven usurpe à présent un Entraveur d'Argos.
• Vad har du för webbläsare?
Mozilla v5
-
• Vänligen beskriv visningsproblemet. Om du har en skärmdump av denna buggen (vilket är bra), så kan du använda Imgur.com för att ladda upp den och kopiera/klistra in länken här.
La pose d'un jeton Verrou sur une carte Pouvoir annule ses effets, mais ne les modifie pas. Notamment, si le jeton Verrou est retiré parce que l'Entraveur d'Argos correspondant quitte le jeu, les effets de la carte Pouvoir sont réactivés.
• Vad har du för webbläsare?
Mozilla v5
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. Om du har en skärmdump av denna buggen (vilket är bra), så kan du använda Imgur.com för att ladda upp den och kopiera/klistra in länken här.
La pose d'un jeton Verrou sur une carte Pouvoir annule ses effets, mais ne les modifie pas. Notamment, si le jeton Verrou est retiré parce que l'Entraveur d'Argos correspondant quitte le jeu, les effets de la carte Pouvoir sont réactivés.
-
• Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
Au coup 293, Syom invoque un Entraveur d'Argos et pose un jeton Verrou sur Raven l'usurpateur de diamant qui usurpait un Cristallisoir d'Io. Après pose de ce jeton, je constate que Raven usurpe à présent un Entraveur d'Argos.
• Vad har du för webbläsare?
Mozilla v5
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
La pose d'un jeton Verrou sur une carte Pouvoir annule ses effets, mais ne les modifie pas. Notamment, si le jeton Verrou est retiré parce que l'Entraveur d'Argos correspondant quitte le jeu, les effets de la carte Pouvoir sont réactivés.
• Vad har du för webbläsare?
Mozilla v5
Rapporthistorik
Your bug has probably been fixed already, or was linked to a temporary failure of BGA service.
In any case, when filling a bug report, make sure to have an explicit title linked to the incident (ex: with error message), so other players can recognize it and vote for it.
When Raven is summoned and copies the effect of a magic object, it definitely acquires the effects of that other card (so, its text, and according to me its title as an alias, necessary for the autoreferent effects to be copied).
A Lock token does not remove the copied card from Raven, but makes all effects of the card on which it is located inoperative. Therefore, the link between Raven and the copied card still exists, and how this link is highlighted by the interface must be preserved. Note that if the copied card leaves the game, Raven is no longer sacrificed since this Raven effect has become inoperative. This is still a special case linked to the conjunction of the effects of the 3 cards concerned.
Your bug has probably been fixed already, or was linked to a temporary failure of BGA service.
In any case, when filling a bug report, make sure to have an explicit title linked to the incident (ex: with error message), so other players can recognize it and vote for it.
Lägg till något till denna rapport
- Ett annat spelbords-ID / drag-ID
- Löste F5 problemet?
- Uppträdde problemet flera gånger? Varje gång? Slumpmässigt?
- Om du har en skärmdump av denna buggen (vilket är bra), så kan du använda Imgur.com för att ladda upp den och kopiera/klistra in länken här.
