#2122: "can't move tradesman from one spot on an activity card to an empty (vacated) spot on the same card"
Vad handlar denna rapport om?
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vänligen kontrollera om det redan finns en rapport om samma ämne
Om detta stämmer, RÖSTA på denna rapport. Rapporterna med flest röster har PRIORITET!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Detaljerad beskrivning
-
• Var vänlig klipp och klistra in felmeddelandet du ser på skärmen, om något.
according to author Alain Orban @BGG (boardgamegeek.com/article/7368741#7368741) it's legal taking a tradesman from an acitivity card and putting him onto another spot on that same activity card again - if you pay the entry fee again and can do the action at least once. I tried to do that, but instead of moving into the vacated space the action was done without moving my tradesman.
-
• Varsågod och förklara vad du ville göra, vad du gjorde och vad som hände
move 85
• Vad har du för webbläsare?
Firefox 34.0 on Kubuntu
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. Om du har en skärmdump av denna buggen (vilket är bra), så kan du använda Imgur.com för att ladda upp den och kopiera/klistra in länken här.
according to author Alain Orban @BGG (boardgamegeek.com/article/7368741#7368741) it's legal taking a tradesman from an acitivity card and putting him onto another spot on that same activity card again - if you pay the entry fee again and can do the action at least once. I tried to do that, but instead of moving into the vacated space the action was done without moving my tradesman.
-
• Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
move 85
• Vad har du för webbläsare?
Firefox 34.0 on Kubuntu
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
according to author Alain Orban @BGG (boardgamegeek.com/article/7368741#7368741) it's legal taking a tradesman from an acitivity card and putting him onto another spot on that same activity card again - if you pay the entry fee again and can do the action at least once. I tried to do that, but instead of moving into the vacated space the action was done without moving my tradesman.
• Vad har du för webbläsare?
Firefox 34.0 on Kubuntu
-
• Vad visades på skärmen när du blockerades (Blank skärm? Del av spelets användargränssnitt? Felmeddelande?)?
according to author Alain Orban @BGG (boardgamegeek.com/article/7368741#7368741) it's legal taking a tradesman from an acitivity card and putting him onto another spot on that same activity card again - if you pay the entry fee again and can do the action at least once. I tried to do that, but instead of moving into the vacated space the action was done without moving my tradesman.
• Vad har du för webbläsare?
Firefox 34.0 on Kubuntu
-
• Vilken del av reglerna respekterades inte av BGA-adaptionen?
according to author Alain Orban @BGG (boardgamegeek.com/article/7368741#7368741) it's legal taking a tradesman from an acitivity card and putting him onto another spot on that same activity card again - if you pay the entry fee again and can do the action at least once. I tried to do that, but instead of moving into the vacated space the action was done without moving my tradesman.
-
• Är regelbrottet synligt i återuppspelning? Om ja, vilket nummer är det på draget?
move 85
• Vad har du för webbläsare?
Firefox 34.0 on Kubuntu
-
• Vilken spelhandling ville du göra?
according to author Alain Orban @BGG (boardgamegeek.com/article/7368741#7368741) it's legal taking a tradesman from an acitivity card and putting him onto another spot on that same activity card again - if you pay the entry fee again and can do the action at least once. I tried to do that, but instead of moving into the vacated space the action was done without moving my tradesman.
-
• Vad försöker du göra för att sätta igång denna spelmekaniken?
move 85
-
• Vad hände när du försökte göra det här (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
• Vad har du för webbläsare?
Firefox 34.0 on Kubuntu
-
• På vilket steg i spelet kom felet (vad var den aktuella instruktionen från spelet)?
according to author Alain Orban @BGG (boardgamegeek.com/article/7368741#7368741) it's legal taking a tradesman from an acitivity card and putting him onto another spot on that same activity card again - if you pay the entry fee again and can do the action at least once. I tried to do that, but instead of moving into the vacated space the action was done without moving my tradesman.
-
• Vad hände när du försökte utföra en spelhandling (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
move 85
• Vad har du för webbläsare?
Firefox 34.0 on Kubuntu
-
• Vänligen beskriv visningsproblemet. Om du har en skärmdump av denna buggen (vilket är bra), så kan du använda Imgur.com för att ladda upp den och kopiera/klistra in länken här.
according to author Alain Orban @BGG (boardgamegeek.com/article/7368741#7368741) it's legal taking a tradesman from an acitivity card and putting him onto another spot on that same activity card again - if you pay the entry fee again and can do the action at least once. I tried to do that, but instead of moving into the vacated space the action was done without moving my tradesman.
• Vad har du för webbläsare?
Firefox 34.0 on Kubuntu
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. Om du har en skärmdump av denna buggen (vilket är bra), så kan du använda Imgur.com för att ladda upp den och kopiera/klistra in länken här.
according to author Alain Orban @BGG (boardgamegeek.com/article/7368741#7368741) it's legal taking a tradesman from an acitivity card and putting him onto another spot on that same activity card again - if you pay the entry fee again and can do the action at least once. I tried to do that, but instead of moving into the vacated space the action was done without moving my tradesman.
-
• Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
move 85
• Vad har du för webbläsare?
Firefox 34.0 on Kubuntu
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
according to author Alain Orban @BGG (boardgamegeek.com/article/7368741#7368741) it's legal taking a tradesman from an acitivity card and putting him onto another spot on that same activity card again - if you pay the entry fee again and can do the action at least once. I tried to do that, but instead of moving into the vacated space the action was done without moving my tradesman.
• Vad har du för webbläsare?
Firefox 34.0 on Kubuntu
Rapporthistorik
Your bug has probably been fixed already, or was linked to a temporary failure of BGA service.
In any case, when filling a bug report, make sure to have an explicit title linked to the incident (ex: with error message), so other players can recognize it and vote for it.
Lägg till något till denna rapport
- Ett annat spelbords-ID / drag-ID
- Löste F5 problemet?
- Uppträdde problemet flera gånger? Varje gång? Slumpmässigt?
- Om du har en skärmdump av denna buggen (vilket är bra), så kan du använda Imgur.com för att ladda upp den och kopiera/klistra in länken här.
