#75731: "Acid attack with clown costume"
Vad handlar denna rapport om?
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vad hände? Välj från alternativen nedan
Vänligen kontrollera om det redan finns en rapport om samma ämne
Om detta stämmer, RÖSTA på denna rapport. Rapporterna med flest röster har PRIORITET!
| # | Status | Votes | Game | Type | Title | Last update |
|---|
Detaljerad beskrivning
-
• Var vänlig klipp och klistra in felmeddelandet du ser på skärmen, om något.
Acid-attack adds a punch to your roll. I had all but the claw, acid attack should have added to this roll
-
• Varsågod och förklara vad du ville göra, vad du gjorde och vad som hände
second to the last turn of the game
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v107
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here. Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
Acid-attack adds a punch to your roll. I had all but the claw, acid attack should have added to this roll
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v107
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
Acid-attack adds a punch to your roll. I had all but the claw, acid attack should have added to this roll
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v107
-
• Vad visades på skärmen när du blockerades (Blank skärm? Del av spelets användargränssnitt? Felmeddelande?)?
Acid-attack adds a punch to your roll. I had all but the claw, acid attack should have added to this roll
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v107
-
• Vilken del av reglerna respekterades inte av BGA-adaptionen?
Acid-attack adds a punch to your roll. I had all but the claw, acid attack should have added to this roll
-
• Är regelbrottet synligt i återuppspelning? Om ja, vilket nummer är det på draget?
second to the last turn of the game
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v107
-
• Vilken spelhandling ville du göra?
Acid-attack adds a punch to your roll. I had all but the claw, acid attack should have added to this roll
-
• Vad försöker du göra för att sätta igång denna spelmekaniken?
second to the last turn of the game
-
• Vad hände när du försökte göra det här (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v107
-
• På vilket steg i spelet kom felet (vad var den aktuella instruktionen från spelet)?
Acid-attack adds a punch to your roll. I had all but the claw, acid attack should have added to this roll
-
• Vad hände när du försökte utföra en spelhandling (felmeddelande, meddelande i spelstatusrad, ...)?
second to the last turn of the game
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v107
-
• Vänligen beskriv visningsproblemet. If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here.
Acid-attack adds a punch to your roll. I had all but the claw, acid attack should have added to this roll
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v107
-
• Var vänlig kopiera/klistra in texten på engelska istället för ditt eget språk. If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here. Är denna text tillgänglig i översättningssystemet? I så fall, var det mer än 24 timmar sedan den översattes?
Acid-attack adds a punch to your roll. I had all but the claw, acid attack should have added to this roll
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v107
-
• Vänligen förklara ditt förslag exakt och koncist så att det är så enkelt som möjligt att förstå vad du menar.
Acid-attack adds a punch to your roll. I had all but the claw, acid attack should have added to this roll
• Vad har du för webbläsare?
Google Chrome v107
Rapporthistorik
boardgamearena.com/bug?id=57635 and
boardgamearena.com/bug?id=53082
A player using Clown will resolve the dice twice: once when the dice show all six possible faces, and then again after resetting the dice to the player's choice. The issue is, other cards like Acid Attack and Witch, do they act on the first resolution or the second?
My view is, other cards should generally act after the second resolution. In other words, I think that if you've got five of the faces but not claw, Acid Attack should not help you to activate Clown. And I also think that Witch shouldn't be able to be used to frustrate Clown (i.e. another player shouldn't be able to use Witch after the first resolution, only after the second resolution).
Note that this is a big difference between Clown and Complete Destruction. With Clown there are two resolutions of the dice; with Complete Destruction only one.
Your bug has probably been fixed already, or was linked to a temporary failure of BGA service.
In any case, when filling a bug report, make sure to have an explicit title linked to the incident (ex: with error message), so other players can recognize it and vote for it.
Lägg till något till denna rapport
- Ett annat spelbords-ID / drag-ID
- Löste F5 problemet?
- Uppträdde problemet flera gånger? Varje gång? Slumpmässigt?
- If you have a screenshot of this bug (good practice), you can use a picture hosting service of your choice (snipboard.io for example) to upload it and copy/paste the link here.
